Reizen met papa - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mylène Ree - WaarBenJij.nu Reizen met papa - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mylène Ree - WaarBenJij.nu

Reizen met papa

Blijf op de hoogte en volg Mylène

24 April 2017 | Thailand, Bangkok

Vanochtend ben ik samen met papa weer naar het vliegveld gegaan omdat hij weer naar huis gaat. We hebben hele leuke gezellige 12 dagen gehad hier in Thailand samen waar we heel veel mooie dingen gedaan en gezien hebben. De reis samen begon op 12 april savonds. Snel naar het hotel toe en de omgeving wat verkennen door middel van wat te gaan eten en te drinken. De volgende dag hadden we een dag trip Ayutthaya op de planning staan. Ayutthaya is een oude stad waar nog heel veel oude ruïnes staan. Wij hebben hier een fiets gehuurd en lekker op ons gemakje rond gefietst. Vanaf deze dag was ook de feestdagen Songkran ingegaan, dit is het Thaise nieuw jaar wat 3 dagen duurt. De oude traditie is veranderd in een groot waterfestijn. Hier hadden we even geen rekening meegehouden maar zo op ons fietsje in de warmte was het niet erg om soms even wat waterspetters over je heen te krijgen. Het was ook heel leuk om te zien dat elke thai daar zo erg van geniet om iedereen die voor bij komt maar gewoon nat te gooien. In de avond pakte we de trein weer terug naar Bangkok. Nu moesten we onze weg naar het hotel nog terug zien te vinden maar hier werd Songkran even wat groter gevierd als dat ze dat in Ayutthaya deden. Hele wegen waren afgesloten zodat mensen elkaar met emmers nat konden gooien. Dit was toch wel even een andere ervaring. Voor de volgende dag hadden we de bus naar Koh Lanta geboekt, een eiland. Het was dus nog steeds Songkran en wij moesten naar een beroemde straat in Bangkok; Khao San Road. Hier liepen we dus tussen al het water met onze backpack en koffer. Aangezien in de avond pas de bus zou vertrekken hebben we snel onze spullen afgezet en gewoon even wat rondgelopen, kijken of we het water konden vermijden. Na uiteindelijk een lange bus rit kwamen we op het eiland aan. Wat was dit prachtig! We zijn hier uiteindelijk 5 nachten gebleven en we hebben van elke dag genoten. Geen party eiland maar gewoon een rustig gezellig super mooi eiland. We hebben op het strand gelegen en we hebben een dag een scooter gehuurd en maar gewoon gaan rijden naar allerlei verschillende plekjes en we hebben vanaf het eiland een snorkeltrip gedaan waar we een hele mooie onderwaterwereld hebben gezien. Één en al genieten dus!
Na deze rustige ervaring zijn we weer terug gegaan naar het chaotische maar toch ook mooie/interessante Bangkok. We hebben afgelopen dagen onwijs veel gelopen maar hierdoor ook heel veel kunnen zien. Ook al de verschillende contrasten in Bangkok. We zijn gister ook nog op een bootje gestapt die door Bangkok vaart waardoor je ook weer heel veel verschillende kanten van de stad ziet. We hebben een echte thaise locale markt meegemaakt waar wij de enige westerlingen waren. We hebben verschillende shoppingmalls gezien, wat tempels en natuurlijk hebben we de reis samen gisteravond afgesloten met een drankje op een skybar. Super gaaf! Wat een mooi uitzicht heb je dan.
Het voelt best wel gek om nu weer alleen te zijn hier in Bangkok maar ik ga nog even genieten van mijn laatste 12 dagen. Wat een heerlijk vooruitzicht om over 13 dagen gewoon weer thuis te zijn. Ik kijk nu al terug op een te gekke reis van afgelopen maanden. Nog even 12 dagen genieten dus, zie jullie snel! :)

• 25 April 2017 - 08:11

Wim:

Hoi Mylène,

Vanuit een regenachtig Heenvliet zit ik jouw (eigenlijk ons) reisverslag te lezen. Wat een contrasten hebben wij meegemaakt. Niet alleen het weer ( 30 graden verschil) maar ook armoede - welvaart, zeer druk - heel rustig, streetfood - gave eettentjes etc. maar vooral de leuke tijd die wij samen hebben doorgebracht zal ik zeker nooit meer vergeten.
    Nog een aantal dagen en dan zit jouw avontuur er al weer op.

Tot snel!!

Wim

• 25 April 2017 - 21:27

WiMonique:

Een Super Trotse moeder heeft er Giga van genoten hoe jij en Papa jullie Mooie en Fantastische reis samen hebben beleefd. Hoe mooi is dit, zo'n Vader Dochter momentje.