Nieuw avontuur - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Mylène Ree - WaarBenJij.nu Nieuw avontuur - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Mylène Ree - WaarBenJij.nu

Nieuw avontuur

Blijf op de hoogte en volg Mylène

15 Maart 2017 | Australië, Adelaide

Alweer een tijdje geleden dat ik iets heb geschreven. Ik ben ondertussen alweer naar veel verschillende plekken geweest. M'n eerste stop was Fraser Island, het grootste strandeiland van Australië waarmee je alleen met een 4WD auto op kan. Ik zat in een groep met 8 verschillende auto's waarvan 9 mensen per auto zitten. Ik ben hier 3 dagen geweest, en we hebben ongeveer het meeste van het eiland wel gezien. Lake mckenzie, wat een onwijs mooie blauwe kleur heeft, de champagne pools, Indian head en nog meer. We sliepen in tentjes waarvan het 'matras' 2cm dik was, maar dat mocht de pret niet bederven :). Na Fraser ben ik doorgegaan naar Agnes Water, hier heb ik geprobeerd te surfen, dat was nog aardig lastig.. haha. Vanuit Agnes Water door naar Airlie Beach, vanuit hier heb ik de whitsundays tour gedaan, onwijs mooi. De meeste mensen kiezen voor een tour waarmee je op de boot slaapt maar aangezien de boten al vol zaten had ik nog maar 1 optie om in een resort te slapen op een eiland, dat was achteraf geen slechte keuze, zo gaaf :). Hier ben ik dus twee nachtjes geweest, overdag met een boot naar de verschillende plekjes toe en savonds heerlijk uitrusten op het eiland. We hebben hier in de Whitsundays ook gezwommen wat een deel is van het bekende Great Barrier reef. Ik heb nog nooit zo veel visjes bij elkaar gezien vlak voor m'n neus, en de grote blauwe vis, ben er nog steeds niet uit hoe die genoemd word, maar goed het was onwijs gaaf. Na de Whitsundays ben ik doorgegaan naar Cairns. Ik had gepland om hier alleen m'n skydive te gaan doen en dan weer door te gaan. (Skydive omg je moet het ooit een keer in je leven doen!). Maar aangezien ik twee ontzettend lieve meiden op m'n kamer had waarvan ik nu best wel kan zeggen dat dat twee goede vriendinnen van me zijn geworden ben ik er uiteindelijk 1.5 week geweest. Vanuit Cairns ben ik 6 dagen rond gaan reizen in de auto naar Cape tribulation en Atherton tablelands en alles er omheen. Ik had nog geen watervallen gezien maar daar waren ze er volop. En het was ook wel gaaf om het kamperen in Australië mee te maken. Na 6 dagen weer terug in Cairns en vanuit daar vloog ik naar Melbourne. Hier zaten Kathi en Sophie (de twee kamergenootjes van Cairns) ook dus dat was ook weer een leuke 1.5 week. En uiteraard ontmoet je nog veel andere leuke mensen. Melbourne is een hele mooie stad. Het is druk maar het heeft iets waardoor het totaal niet vervelend is om in een 'drukke' stad te zijn. Ik ben onder andere ook naar St Kilda geweest, naar het strand en waar je savonds pinguïns kan spotten op de pier. En naar Brighton beach waar de leuke vrolijke gekleurde strandhuisjes staan. Ik kan alleen maar zeggen dat Melbourne een gave stad is! Vanuit Melbourne ben ik doorgegaan naar Adelaide. Ik verblijf hier bij een hartstikke lief gezin waarvan de moeder origineel uit Nederland komt. Ik ben er nu 1.5 week en morgen ga ik ze helaas weer verlaten, maar wat was het gezellig! Ze hebben me meegenomen naar veel verschillende plekjes rondom Adelaide waar je als backpacker zonder auto anders nooit zou komen. Zo zijn we dus ook naar het wijnvelden gebied geweest waar onder andere de wijn Jacobs Creek gemaakt wordt, je weet wel die wijn die je altijd in de AH ziet. Was ook weer gaaf om mee te maken :). Morgen vlieg ik weer terug naar Sydney voor een nachtje, waar ik mag blijven slapen bij iemand die ook uit Nederland komt maar nu hier woont :). En dan... dan vlieg ik vrijdag door naar Thailand! Ik heb hier zo veel zin in. Het is nog niet helemaal bekend hoelang ik daar zal blijven maar ik zal me er heus wel vermaken zolang ik er ben denk ik. Ik kijk er zo naar uit om een hele andere cultuur mee te maken en hoe mensen daar leven. Spannenddd :). Ik zal jullie weer op de hoogte houden hoe het daar allemaal verder gaat. Zo zie je maar weer je kan nooit je reis helemaal van te voren uitstippelen.
Groetjess!

  • 15 Maart 2017 - 16:26

    Ina En Wani Looij:

    Lieve mylene zoveel belevenissen fantastisch toch. Mooi verhaal om te lezen. Goeie reis en veel plezier in Thailand. Kusjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Mylène

Actief sinds 25 Okt. 2016
Verslag gelezen: 456
Totaal aantal bezoekers 106035

Voorgaande reizen:

01 November 2016 - 07 Mei 2017

Backpacken door Australië

Landen bezocht: