Eerste twee weken Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Mylène Ree - WaarBenJij.nu Eerste twee weken Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Mylène Ree - WaarBenJij.nu

Eerste twee weken Thailand

Blijf op de hoogte en volg Mylène

31 Maart 2017 | Thailand, Chiang Mai

Alweer twee weken geleden kwam ik aan in Bangkok. 'S avonds laat dus ik besloot een hotel te boeken dichtbij het vliegveld. Een privé kamer wat in dit geval nog goedkoper was als een gedeelde kamer in Australië, de keus was dus snel gemaakt na een 9 uur durende vlucht achter de rug te hebben. Toen ik 5 maanden geleden naar Australië vloog heb ik gek genoeg geen last gehad van een jetlag maar dit keer kan ik ook meepraten over het gevoel van een jetlag, niet leuk dus haha. De volgende morgen weer terug naar het vliegveld om vanaf daar de bus te pakken naar Hua Hin. Ik verbleef hier in een prachtig huisje met zwembad.
Na heerlijk genoten te hebben met eigenlijk eerlijk gezegd helemaal niks te doen, op een night market en nog wat andere activiteiten na, heb ik besloten om door te reizen. Na een lange rit in de nachtbus ben ik gister ochtend aangekomen in Chiang Mai.

Chiang Mai is de op Bangkok na grootste stad van Thailand. Maar het voelt niet als een grote chaotische stad. Je word nog wel op elke hoek van de straat aangesproken met de woorden 'tuktuk?!' maar dat zal denk ik in elke plek gebeuren hier in Thailand.

Het was even wennen om een totaal andere cultuur mee te maken. Eerlijk gezegd was ik zelfs een beetje bang op het begin. Je hoort soms zulke enge verhalen en dan loop je uiteindelijk alleen op straat in een totaal onbekend land. Maar de thaise mensen zijn zo ontzettend lief (de meeste dan) dat je na een tijdje helemaal niet meer bang bent. Ja tuurlijk moet je je gezonde verstand gebruiken om niet 's avonds laat alleen in een straatje te lopen waar voor de rest geen mens te zien is, maar dat is in Nederland precies hetzelfde. Ik vind het in ieder geval heel gaaf om dit cultuurverschil mee te maken en me er meer in te verdiepen :).
 
Gister avond ben ik naar de night market gegaan. Er is ook een night market in Hua Hin (eigenlijk overal dus) maar deze night market was zo ontzettend groot maar ook heel leuk en gezellig.
Vandaag vroeg opgestaan om maar gewoon een beetje door de stad te gaan wandelen en zien waar ik uitkom. Ik zit in een hostel in de oude binnenstad van Chiang Mai en ik las op internet dat er veel tempels zijn hier. Dus ik in de vroege morgen op stap en 30 meter verder zie ik de eerste tempel. Aan de overkant al gelijk de tweede en zo ging het door. Ik heb 4 uur lang gelopen en ik heb nog maar een 'klein' gedeelte ervan gezien. Er is er nog 1 die ik sowieso niet wil missen dus daar ga ik morgen ochtend naar toe en ik zal er vast en zeker weer een paar uur voor uit moeten trekken aangezien er veel meer in de omgeving daar zit denk ik.
Je zal denken, na een paar tempels heb je het toch wel gezien? Nee, (behalve als je al 4 uur lang loopt hehe) elke tempel is weer anders dan de ander. En je moet er ook maar van houden, maar het gaf in ieder geval veel indruk op mij dat ik dus alleen maar weer door wilde lopen om naar de volgende tempel te gaan. Ze zijn zo ontzettend mooi! Het viel me op dat ze onwijs veel goud gebruiken.
Er zijn ook een paar tempels waar je als vrouw niet in mag, alleen de mannen zijn toegestaan. Zo heeft elke tempel dus zijn eigen regels en bijzondere kenmerken.

Aangezien ik van te voren nooit echt had gepland om ook naar Thailand te gaan naast Australië zit ik hier eigenlijk een beetje zonder een plan. Ik leef hier echt met de dag en zie wel wanneer ik naar een eventuele andere plek reis. Ik zie elke dag als een extra cadeautje dat ik dit mee mag maken.
Ik ben namelijk over 37 dagen weer thuis. 37 dagen!! Het gaat zo ontzettend snel voorbij. Dubbele gevoelens..

Als ik morgen klaar ben met mijn tempeltocht zal ik er foto's bijvoegen van de tempels die ik het mooist vond.

Nu maar weer lekker m'n bedje induiken om morgen weer een lange wandeltocht te kunnen maken :)

  • 31 Maart 2017 - 18:08

    WiMonique:

    Weer een super leuk stuk om te lezen Lieve Schat ! Na een geweldig avontuur in Australië ga je hier weer een heel andere backpack periode tegemoet ! Liefs Papa Mama. XxxX

  • 31 Maart 2017 - 19:28

    Oma Ina En.opa Wani:

    Mooi verhaal over je nieuwe indrukken van Thailand geniet ervan en hoop dat je nog mooie dingen gaat zien. Liefs en groetjes van ons.

  • 01 April 2017 - 19:04

    Jenny Werleman:

    Hoi Mylene, Wat leuk om je nieuwe avonturen te lezen.Je maakt heel veel interessante dingen mee en ik vind het ook heel leuk dat ik het kan lezen.
    Nog heel veel plezier de komende 37 dagen!!l.
    Lieve groetjes uit Heenvliet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Mylène

Actief sinds 25 Okt. 2016
Verslag gelezen: 461
Totaal aantal bezoekers 106043

Voorgaande reizen:

01 November 2016 - 07 Mei 2017

Backpacken door Australië

Landen bezocht: