Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Mylène Ree - WaarBenJij.nu Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Mylène Ree - WaarBenJij.nu

Chiang Rai

Blijf op de hoogte en volg Mylène

06 April 2017 | Thailand, Chiang Rai

Chiang Rai

Elke keer als ik aan iemand vroeg hoe ik het beste naar Chiang Rai kon komen kreeg ik de vraag 'waarom wil je daarheen? Het is het niet waard om daar heen te gaan'. Waardoor ik dus erg zat te twijfelen of ik dus inderdaad naar Chiang Rai zou gaan of het toch zou overslaan 'want het is alleen die tempel, meer niet dus zonde van je tijd'. Maar waarom zou je ook alleen maar naar andere mensen luisteren en dus niet je eigen gevoel afgaan? Dat is dus wat ik deed want ik moest en zou die witte tempel zien!
Wauw! Dat is wat ik vanochtend dacht toen ik bij de White Tempel, oftewel Wat Rong Khun, aankwam. De tempel is dus zoals je al zult denken helemaal in het wit. Om de tempel te bereiken moet je eerst over een brug, die gebouwd is over de put van hel. Er komen handen omhoog van alle kanten, die willen ontsnappen aan de hel en hoofden die naar beneden worden getrokken. Maar hoe verder je loopt, loop je naar de hemel, de ingang van de tempel. Binnenin de tempel mag je helaas geen foto's maken, maar de muren zijn dus beschilderd met disney figuren en spiderman en noem maar op. Dat is niet iets wat je zou verwachten als je de buitenkant van de tempel ziet.
Als je uiteindelijk de tempel weer uitloopt kom je bij het wc complex van de tempel, het goude wc complex, waarom ook niet? Hier moest ik dus ook wel gewoon even naar de wc toe natuurlijk, gewoon even voor het idee dat je in een goud wc complex zit :).
De bouw van de tempel is in 1997 begonnen en ze verwachten dat het nog ongeveer 90 jaar duurt voordat die helemaal af is.
Ondanks dat Chiang Rai niet heel populair is bij de backpackers was het toch heel druk bij de tempel. Er gaan veel dagtours vanaf Chiang Mai waardoor er aardig veel mensen liepen.

Ik ben in ieder geval ontzettend blij dat ik alleen al voor deze tempel hierheen ben gekomen. Maar daar heb ik het vandaag niet bij gelaten. Ik besloot om ook een kijkje te gaan nemen bij de Blue tempel en de Black House.

De Black House, oftewel Baan Dam, is het tegenovergestelde van het hemel idee van de White tempel, bij de Black House staat alles om de dood. Het huis is ,wat je dus alweer kan verwachten, zwart en de rest er omheen en in het huis ziet er niet echt bepaald heel vrolijk uit, maar het was zeker het bezoekje waard!
Er liggen huiden van krokodillen en slangen op de tafel en je ziet veel skeletten in het huis en rondom het huis in de tuin. 

Over de Blue tempel kan ik niet echt meer vertellen dan dat het dus een blauwe met goude tempel was, maar alsnog leuk om deze mooie tempel vandaag ook te bezoeken! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Rai

Mylène

Actief sinds 25 Okt. 2016
Verslag gelezen: 533
Totaal aantal bezoekers 106064

Voorgaande reizen:

01 November 2016 - 07 Mei 2017

Backpacken door Australië

Landen bezocht: